Door gebruik te maken van deze website geeft u aan het privacybeleid te accepteren

Veldwerk
Veldwedstrijd
In samenwerking met de Korthals Griffon Club hebben we een veldwedstrijd, afgelopen Oktober in St. Annaland, georganiseerd. Dit was een groot succes!

Datum:
Locatie:
Opengesteld voor: contintentale staande honden rubriek B
Inschrijven via: MyORWEJA

Foto's van eerdere jaren staan in het fotoalbum

CFVN een eigen veldwedstrijd?

Onze vereniging heeft de afgelopen jaren veel activiteiten opgezet voor het werken met de Cesky Fousek als veelzijdige jachthond. We verzorgen lezingen en introductiedagen voor apporteren, veldwerk en zweetwerk. We hebben inmiddels een KNJV Jachthondenproef en een Meervoudige Apporteerproef en we hebben een eigen Zweetspoorproef. Waar het nog aan ontbreekt is een eigen Veldwedstrijd.
Graag zouden wij onze leden ook een veldwedstrijd aanbieden. De Cesky Fousek is tenslotte een hond die zowel vóór als ná het schot werkt. Het testen van deze eigenschappen is erg belangrijk voor het behoud van het ras.

Wilt u ons helpen het plaatje compleet te maken?

Voor een veldwedstrijd zijn open velden nodig met jong graan, stoppel, bieten of groenbemester. Het wild waarop gewerkt wordt is fazant en/of patrijs. Voor een wedstrijd is een behoorlijke hoeveelheid hectaren nodig. Bent u bereid uw veld ter beschikking te stellen voor een veldwedstrijd? Dan praten wij graag met u verder over de mogelijkheden.

Commissie Gebruikshonden gebruikshonden@ceskyfousekvereniging.nl

Landelijke kalender veldwedstrijden